JOCS NUMÈRICS. JOC
NÚMERO 30
A
partir d'una publicació d'Ignasi del Blanco
Versió
electrònica: Mireia López, Albert Botella, Antoni Gomà
Es tracta de col·locar les
xifres 1, 2, 3, 4, 5, 6,
7, 8 i 9 en les caselles de la figura de
manera
que les sumes dels nombres dels vèrtexs de cada figura (quatre
triangles i dos quadrats) tingui el valor indicat, en cada cas, pel
nombre que hi ha escrit a l'interior del polígon.
Per
moure les peces ho podeu fer amb el ratolí.
- Tingueu cura
de situar les fitxes ben bé dintre de les regions corresponents (i en
tot cas procurant que de cap manera toquin a dues regions) o,
altrament, us
sortirà un missatge de "No
teniu ben plenes les caselles" o l'ordinador no entendrà
bé a quina casella heu situat cada nombre.
- Podreu comprovar si ho heu fet bé amb la tecla C o fent
clic
sobre la imatge de la tecla C a
la pantalla
- En
qualsevol moment podeu tornar a la posició inicial clicant a
la bandera verda del
Scratch. Convindrà reiniciar perquè
comenci un altre company o companya (o perquè vulgueu tornar realment a
la posició inicial); en aquest cas
essencialment només
hi ha una solució (però com que les dades
presenten simetria, si trobeu una solució, la simètrica també ho serà)..
Si voleu descarregar-vos el codi del programa Scratch, podeu fer-ho clicant aquí.
Adéu!