JOCS NUMÈRICS. JOC
NÚMERO 27
A
partir d'una publicació d'Ignasi del Blanco
Versió
electrònica: Mireia López, Albert Botella, Antoni Gomà
Es tracta de col·locar les
xifres 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 i 9 en les caselles de la figura de
manera
que es compleixin les igualtats o la desigualtat indicada amb els
resultats de les operacions:
Productes de la primera i la tercera
fila (igualtat)
Suma de la segona fila
(desigualtat)
Sumes de les columnes
(igualtats)
Per
moure les peces ho podeu fer amb el ratolí.
- Tingueu cura
de situar les fitxes ben bé dintre de les regions corresponents (i en
tot cas procurant que de cap manera toquin a dues regions) o,
altrament, us
sortirà un missatge de "No
teniu ben plenes les caselles" o l'ordinador no entendrà
bé a quina casella heu situat cada nombre.
- Podreu comprovar si ho heu fet bé amb la tecla C o fent
clic
sobre la imatge de la tecla C a
la pantalla
- En
qualsevol moment podeu tornar a la posició inicial clicant a
la bandera verda del
Scratch. Convindrà reiniciar perquè
comenci un altre company o companya (o perquè vulgueu tornar realment a
la posició inicial); en aquest cas només
hi ha una solució.
Si voleu descarregar-vos el codi del programa Scratch, podeu fer-ho clicant aquí.
Adéu!