JOCS NUMÈRICS. JOC
NÚMERO 20
A
partir d'una publicació d'Ignasi del Blanco
Versió
electrònica: Mireia López, Albert Botella, Antoni Gomà
- Es tracta de col·locar les
xifres 0, 1, 2, 3, 4, 5,
6,
7, 8, i 9 als deu
cercles de la figura de manera que les
sumes de cada tres nombres
en els vèrtexs d'un triangle donin com a resultat els nombres
escrits a l'interior de cada
triangle.
- També
podríem donar com a dada la suma dels cinc cercles que formen el
pentàgon central. Tanmateix, com que només pot tenir un valor que es
pot deduir dels que us donem, us deixem que feu l'exercici de raonar
quin ha de ser el valor de la suma dels vèrtexs del pentàgon. Per si no
us en sortiu i creieu que us podria anar bé per resoldre el
problema, cliqueu
aquí i trobareu una pista.
- Per
moure les peces ho podeu fer amb el ratolí. Tingueu cura
de situar-les molt ben centrades a dintre dels cercles corresponents o,
altrament, us
sortirà un missatge de "No
teniu ben plenes les caselles"
- Podreu comprovar si ho heu fet bé amb la tecla C o fent
clic
sobre la imatge de la tecla C a
la pantalla
- En
qualsevol moment podeu tornar a la posició inicial clicant a
la bandera verda del
Scratch. Convindrà reiniciar perquè
comenci un altre company o companya.
- Aquest joc té
una
única solució.
Si voleu descarregar-vos el codi del programa Scratch d'aquest joc,
podeu fer-ho clicant aquí.
Adéu!